Dessa köpvillkor gäller mellan Kejsar AB med org. nr 559217-7140 som innehar webbplatsen www.Kejsar.se och du som gör en beställning från oss via webbplatsen. I denna policy kan du läsa om hur vi behandlar dina personuppgifter när du handlar hos oss.


Du som handlar som privatperson behöver vara över 16 år och inte stå under förmyndarskap. Om du är under 16 år krävs dina målsmans samtycke för att få beställa hos oss. Alla bedrägerier polisanmäls.
Vi kan när som helst ändra dessa Villkor, men de ändringar som du godkände vid tiden för ditt köp gäller alltid det köpet. För att kunna genomföra ett köp via Webbplatsen måste du acceptera köpvillkoren.

Konsumentskydd

1. För privatkonsumenter gäller Svenska Konsumentköplagen och Distanslagen.

2. För företag gäller Svenska Köplagen.

Beställningar
Efter beställning är mottagen skickar Kejsar.se en orderbekräftelse till dig via e-post snarast som bekräftar beställningen. Avtal om köp ingås först när vi skriftligen har bekräftat beställningen och du har fått orderbekräftelsen per e-post. Om några frågetecken om beställningen uppstår kontaktar vi Er.

Priser och betalning
Vid beställning gäller de priser som vid tidpunkten för beställningen anges på Webbplatsen, om annat inte uttryckligen har avtalats eller om omständigheterna inte uppenbarligen föranleder annat. Samtliga priser är angivna i svenska kronor.

Betalningsalternativ.
Vårt samarbete med KlarnaStripe och PayPal erbjuder säkra betalformer.

1). Klarna. Betala Direkt. Betala direkt med valt konto/kreditkort. Du omdirigeras till Klarnas hemsida vid betalning.

2). Klarna. Få Först. Betala sen. Betala med 14 dagars faktura. Du omdirigeras till Klarnas hemsida vid betalning.

3). Klarna. Dela upp. Delbetalning via Klarna. Du omdirigeras till Klarnas hemsida vid betalning.

4). Stripe kortbetalning via Shopify Payments. Säker betalning med deras snabba betalningslösning som stöder VISA, Master Card och Apple pay. Ingen avgift tillkommer.

5). PayPal-kortbetalning eller betalning via konto. PayPal-kortbetalning stödjer VISA, MasterCard, American Express Ingen avgift tillkommer och du behöver inte ha PayPal-konto för att kunna betala med kort.
PayPal använder marknadens säkraste system för kortbetalningar. Alla korttransaktioner bygger på bankernas 3D-secure teknik.
Alla betalningar sker genom PayPal, HTTPS säkra sidor med 128-bitars kryptering.


Frakt och Leverans
Frakt inom Sverige sker via Postnord om inte annat avtalats. Samtliga paket skickas spårbart och försäkrat, och kommer till ditt närmaste ombud. Du får även en notifikation via e-post eller mobilnummer beroende på vilket alternativ du har valt vid utcheckning. Alla paket med lagerhållna varor skickas ut inom 1-5 arbetsdagar och vi har som mål att kunden ska få sitt paket inom 1-3 arbetsdagar.

Annat gäller vid specialbeställningar. Till exempel vid beställning av 18k smycken som inte skickas ut av oss utan via guldsmeden. 

Till Norge och övriga länder kan det ta längre tid. Om en vara är slut i lager kan leveranstiden komma att förlängas tills dess att varan åter är i lager, vi informerar om det på produktsidan. Vi strävar alltid efter bra omdöme och att kunden ska få paketet så snabbt som möjligt. Vi har Fri Frakt för alla beställningar inom Sverige och norden.

Du kan även följa din leverans via internet med ditt kolli-ID som du får via e-post. Det är köparens ansvar att den adress och telefonnummer som uppgivits till oss vid beställningstillfället är rätt, för att få en snabb och korrekt leverans. 

Om beställningen inte hämtas ut från utlämningsstället av kunden, debiteras kunden den faktiska fraktkostnad enligt den aktuella fraktsedeln från Postnord. Om beställningen inte hämtas ut i ombudet betalar kunden eventuella returkostnader, plus enligt lag, en administrativ kostnad a´150 kronor.

Ångerrätt
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen, vilken trädde i kraft 2000-06-01, rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från mottagandet av varan. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss så kan vi se om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att tillämpa ångerrätten. Om varan används innan, kan du ej åberopa ångerrätten. Ingen ångerrätt på specialbeställningar från kunden eller om plomberingen är borttagen. Observera att du måste kontakta oss tydligt via mail inom 14 dagar från att du fått din beställning för att åberropa ångerätten. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad, samt att kunden debiteras den faktiska fraktkostnad enligt den aktuella fraktsedeln från postnord. Distansavtalslagen ger ej kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport & transaktionskostnader eller annan utförd tjänst. Varan skall även återsändas väl emballerad.

Observera att alla våra smycken i 18K äkta guld (inte de guldpläterade) inte kan åberopas ångerrätten på då det efter beställning tillverkas och därmed är specialbeställda. Däremot är vi mycket hjälpsamma och behöver man byta storlekar mm förkorta, förlänga kedja brukar detta gå bra!


Produkten

Alla lagervaror har specifikation över produktens vikt, längd och bredd. På grund av handsmide kan den specificerade längden eventuellt skilja med någon centimeter, bredden med någon mm och vikten med några gram, samt skilja sig smått från produktbilderna. Mindre märken etc som eventuellt kan ha uppkommit vid tillverkningen av smycket kan förekomma. Vi ansvarar inte för eventuella fel tillverkaren kan ha orsakat, men försöker alltid hjälpa kunden att bli nöjd som möjligt.

Notera att våra guldpläterade produkter inte innehåller några betydliga mängder ädelmetall eller ädelstenar. Våra kejsarlänkar är tillverkade i metallen mässing och är endast överdragna med Silver eller Guld i några mikrometers tjocklek. Medans våra ''äkta 18k guld'' produkter är ren 18 karat guld raktigenom.

Observera att våra ''18k guldpläterade'' smycken är just pläterade. Trots att alla våra smycken har en bra plätering så kan en plätering förr eller senare nötas eller skrapas bort vilket är helt normalt. För att pläteringen ska hålla så länge som möjligt hänvisar vi till skötselråden. Är det några som helst problem med pläteringen är det dock bara att höra av dig till oss så hjälper vi till med det på bästa sätt. Finns alltid möjlighet till reparationer med mera. Vi förutsätter även att varorna hanteras lagligt utav kund och inte missbrukas på något sätt eller marknadsförs som något de inte är. 

Alla våra produkter kommer med en plombering vid låset för att säkerställa att den är ny och kvalitetskontrollerad.

Notera att vid specialbeställning där karbinlåset önskas bytas ut mot kistlås på befintlig produkt, kommer hals/armbandet bli ca 2-3cm kortare än ursprunglig längd. Exempelvis kommer ett halsband som är 60cm långt bli ca 57cm lång efter att låset bytes ut!


Skötselråd

Vi rekommenderar starkt att man följer skötselråden för att bibehålla smyckets lyster och kvalitet så länge som möjligt. Vi skickar alltid med ett litet kort med skötselråden i varje paket:

Behandla smycket med omsorg, var försiktig när du tar på och av smycket och ryck inte i låset. För att öppna låset drar du ihop låset lite så det inte är så spännt och öppnar byglarna på sidan. Undvik att ha på dig smycket när du tränar och blir svettig då svett innehåller oljor och salter som sliter på smycket. Använd aldrig silverputs eller likande som har kemikalier i. Undvik också att låta det komma i kontakt med parfym eller vatten med klor i. Parfym kan man exempelvis spraya på tröjan eller någon annan del av kroppen istället så det inte kommer i kontakt med smycket. Vanligt vatten vid exempelvis dusch bör också i de tillfällen det går försöka undvikas för smyckets bästa möjliga hållbarhet. Viktigt är också att inte låta det skrapas emot hårda ytor såsom en dator eller skrapas ihop med andra halskedjor t.ex, gäller mest armbanden.

Bär det varsamt och tar du det med dig så förvara det i den medföljande sammetspåsen. Torka av smycket med papper lite då och då efter användning! Tar du hand om smycket kommer du trivas väldigt bra med det och vara riktigt nöjd. Är det några som helst problem med kedjan finns nästan alltid möjlighet att reparera, plätera om och så vidare. Så tveka ej på att höra av dig om det är något.


Reklamationer
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen två (2) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Köparen skall vid reklamation påvisa fel. Fel som uppstått via slitage och användning är inte giltigt, exempelvis om pläteringen skulle nötas bort eller om låset skulle ha dragits sönder på något vis. Däremot är vi alltid mycket hjälpsamma. Vid reklamation betalar Kejsar.se alla transport kostnader efter tidigare överenskommelse via mail. 

Returer
Vid ev. retur, reklamation eller ångerrätt: Kund står alltid för portot vid ev retur om inte annat avtalats. Vid retur skall varan återsändas väl emballerat och rekommenderat till Kejsar AB, Mailbox 510, 11411 Stockholm samt meddela om returen till info@kejsar.se tydligt inom 14 dagar från att varan har blivit levererad om man vill åberopa ångerätten. Vi processar återbetalningen så fort varan är oss tillhanda och godkänns efter vårat omdöme. Går ej att returnera våra äkta 18k guldsmycken om inte annat avtalats skriftligen, byten går oftast bra. Går inte heller att åberopa ångerätten efter dessa 14 dagar eller efter plomberingen är borttagen om inte annat avtalats mellan oss och dig som kund.

 

Information om behandling av personuppgifter

Genom att handla från Kejsar AB följer accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer aldrig eller lämnar vidare dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.

Kejsar AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.

Vi hanterar hanterar, lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Du kan skriva till oss per mail på info@kejsar.se och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.

 

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.



Support
För support eller annan form av användarstöd hänvisas kunden till vårt kontaktformulär eller mailadress info@kejsar.se.

Information
Vi förbehåller oss för eventuella felskrivningar eller tryckfel på samtliga artiklar i vårt sortiment samt dessa villkor.

Tvist
Vid tvist där köparen är privatperson följer vi Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer.

Force Majeure
I händelse av krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

Välkommen att handla hos oss på Kejsar.se. Tveka inte att höra av dig om det är något du behöver hjälp med.